zondag 7 april 2013

de volgende KNOV voorzitter

Geachte collega, Op de ALV van 14 juni a.s. wordt de nieuwe vice-voorzitter van onze beroepsorganisatie gekozen. Een van de kandidaten is Rebekka Visser. Middels dit schrijven wil ik graag vertellen waarom ik denk dat Rebekka een goede vicevoorzitter van onze beroepsorganisatie zal zijn. Ik ken Rebekka als een wijze, nuchtere en bevlogen vroedvrouw die als geen ander echt weet wat het inhoud om de ‘cliënt centraal’ te stellen. Dat ‘de cliënt’ dit waardeert blijkt onder meer uit het winnen van de Gouden Ooievaar van het tijdschrift Libelle in 2011. In ons tijdschrift legde ze ooit de titel uit van haar weblog ‘vroedvrouw en radicaal’: haar wens om ons vak weer terug te brengen bij de wortels (‘radicaal’ is afkomstig van het Latijnse woord ‘radix’, wat wortel betekent). In dit weblog beschrijft zij met enige regelmaat in het oog springende dilemma’s binnen ons vakgebied. Ze geeft hierin niet zozeer haar eigen mening weer, maar stelt vooral vragen. Goede vragen, met als telkens terugkerende hoofdvraag: “is het waar?”. Hiermee is zij voor mij een terugkerende bron van inspiratie en een voorbeeld van het soort verloskundige dat ik elke vrouw zou toe wensen. Rebekka is iemand met visie, die leiding neemt en inspireert. We zitten in een tijd vol verandering en uitdaging. Ik denk dat het belangrijk is om onze beroepsvereniging te laten leiden door een krachtige en kritische voorzitter met visie die inhoud kan geven aan de ‘cliënt centraal’. Wil je meer weten over Rebekka, lees haar motivatie op de KNOV site. Als jij ook van mening bent dat Rebekka onze beroepsorganisatie goed kan leiden en vertegenwoordigen, nodig ik je van harte uit om je stem uit te brengen op de ALV. Als je niet in persoon aanwezig kunt zijn, dan organiseer ik graag een machtiging. Stuur hier toe een mail aan michelle@vivevroedvrouw.nl. Stuur deze brief vooral door aan andere geïnteresseerden. Met vriendelijke groet, Michelle ten Berge, vroedvrouw en ook radicaal ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten